You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Uit het 17e-eeuwse Palmhoutwrak voor de kust van Texel werden in 2014 verschillende unieke objecten opgedoken, waaronder een volledig intacte zijden jurk. Vanaf deze week is er een driedelige documentaireserie over te zien op NPO 2. Samen met collega’s en studenten onderzocht hoogleraar Maarten van Bommel de bijzondere vondsten en hoe deze het beste kunnen worden tentoongesteld. Met decaan Marieke de Goede praat hij over het interdisciplinaire project, dat op allerlei manieren verbonden is met de maatschappij – van trotse Texelse duikers tot vrijwilligers die zijden kousen breien.

De objecten uit het Palmhoutwrak zijn te bewonderen in Museum Kaap Skil op Texel. De driedelige documentaire 'De Jurk en Het Scheepswrak' is te zien op NPO Start en de bijbehorende podcast is hier te beluisteren.

De Goede Gesprekken Live

Vanaf april wordt De Goede Gesprekken, de podcast waarin decaan Marieke de Goede in gesprek gaat met mensen in en rondom de faculteit, ook live geprogrammeerd. Een goed gesprek op locatie en toegankelijk voor bezoekers. Deze eerste editie staat in het teken van de tentoonstelling Cross-Pollinations: Art and the Petunia Collection en is op 6 april van 12.00 tot 13.00 uur bij VOX-POP.

Prof. dr. M.R. (Maarten) van Bommel

Faculty of Humanities